آموزش سئو یکی از مهم ترین بخش های آموزشی وب در چند سال گذشته تبدیل شده است ما سعی کردیم در این آموزش، سئو را برای افراد مبتدی هم قابل فهم کنیم و نکات پایه ای را از صفر شروع می کنیم.
سئو چیست؟
سئو (search engine optimization) معنی کلمه سئو بهینه سازی موتور جستجو می باشد اما نه خود موتور جستجو بلکه بهینه سازی سایت ما برای موتور جستجو در این آمورش ما موتور جستجو را گوگل در نظر می گیریم چون در کشور ما بیشتر افراد از گوگل استفاده می کنند.
بهینه سازی سایت یعنی اینکه به طور مثال وقتی کلمه آموزش را سرچ می کنیم تعدادی سایت در گوگل نمایش داده می شود اینکه چه سایتی در رتبه یک باشد یا اصلا نباشد به همین بهینه سازی یا سئو بستگی دارد.
تجربه به من ثابت کرده است به دلیل تاثیر مستقیم سئو بر روی فروش سایت صاحبان کسب و کار ها در سئو دست و دلباز هستند و همین موضوع رقابت را افزایش داده است.
اهمیت سئو در چند سال گذشته افزایش یافته است با رشد اینترنت و پیدایش وردپرس که منجر به کاهش هزینه ساخت سایت شد و در نتیجه رشد کسب و کار های آنلاین، به صرفه ترین نحوه فروش جذب مشتری از طریق گوگل است.
شرکت های زیادی خدمات سئو ارائه می دهند و سئو به یک علم تبدیل شده است و برای یادگیری آن باید علاوه بر تجربه آموزش های لازم را هم پشت سر گذاشت شرکت خدمات سئو سایت وبنامبروان، شرکت این مجموعه است.
آموزش سئو
یادگیری سئو نیاز به صبر بسیار و تست دارد برای رتبه یک در گوگل تلاش و صبر زیادی لازم است ولی بازار کار و همچنین رشد کسب و کار های آنلاین آموزش سئو را مانند دیگر آموزش های وب حائز اهمیت کرده است.
آموزش سئو برای افراد مبتدی سئو بسیار لارم است ولی در مراحل حرفه ای سئو بعضا هر سئو کار یک روش خاصی خود که در چارچوب سئو است را در پیش می گیرد در کل تمامی قوانین در سئو یکی است ولی از راه های مختلف پیاده سازی می شوند.
مهمترین ویژگی یک متخصص سئو
گوگل الگوریتم های خود را آپدیت می کند تا سایت ها را بر اساس شایستگی در رتیه های بالا بیاورد بر همین اساس مهم ترین ویژگی یک متخصص سئو باید اشتیاق یادگیری و تست باشد.
روش های سئو چیست؟
سه روش سئو داریم :
- کلاه سفید
- کلاه سیاه
- کلاه خاکستری
سئو کلاه سفید: یعنی بر طبق قوانین گوگل سئو سایت را انجام دهیم بیشتر سئو کلاه سفید بر پایه محتوای خوب و ورودی طبیعی و لینک سازی طبیعی است.
سئو کلاه خاکستری: این یک روش رایج تر در وبسایت های ایران است در کنار قوانین گوگل یک مواردی سر گوگل کلاه می گذارند.
سئو کلاه سیاه: فقط با استفاده روش های که گوگل را دور می زند سئو را انجام می دهند من به هیچ وجه این روش را توصیه نمی کنم بلاخره در یک جا گوگل تشخیص میده و از نتایج صفحات خوب فاصله می گیرید.
چند اصطلاح سئو
اصطلاحات سئو تعداد زیادی هستند ما در این آموزش به چتد اصطلاح رایج اشاره می کنیم که بهتر است از قبل با این اصطلاحات آشنا باشید.
SERP یا (Search Engine Result Page) به معنی صفحه نتایج موتور جستجو که منظور همان صفحه ای که گوگل در هنگام سرچ نتایج را به ما نشان می دهد.
سئو خارجی (Off-Page SEO)
مجموعه کارهایی که برای سایت خود در بیرون سایت انجام می دهیم سئو خارجی می گوییم به طور مثال فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در وبلاگ ها و رپورتاژ های آگهی است در ادامه رپورتاژ هم بررسی می کنیم.
سئو داخلی (On-Page SEO)
سئو داخلی شامل محتوا، لینک های داخلی بهینه سازی عکس ها و تگ های متا، تایتل ها و متا دیسکریپشن و سایت مپ است سئو داخلی یک مرحله قبل از سئو خارجی است یعنی ابتدا در سئو داخلی مراحل بهینه سازی را شروع کنید.
سئو تکنیکال (Techniacal SEO)
سئو تکنیکال شامل ساختار کد های سایت مثل css وسرعت سایت است که متخصص سئو باید با رصد این موارد به برنامه نویس موارد اصلاحات را اعلام کند.
سرچ کنسول
سرچ کنسول یک ابزار گوگل برای نمایش کلمات کلیدی سایت در SERP گوگل است که تعداد کلیک شما از گوگل را نشان می دهد.
آموزش سئو را از کجا شروع کنیم؟
ابتدایی ترین کار در هر کاری استراتژی است با توجه به بودجه، زمان و سختی کلمه یا حوزه کار باید استراتژی خود را انتخاب کنید مثلا در حوزه آموزش سئو ما می خواهیم کار کنیم ابتدا بودجه را در نظر می گیریم آیا این کلمه با توجه به تازه کار بودن سایت ما عقلانی است؟
جواب خیر است پس سراغ کیورد گپ ها می رویم کیبورد گپ به کلمه هایی میگویند که رقبا به این کلمات توجه کمتری دارند و بدست آوردن جایگاه در این کلمات راحت تر است مثلا “آموزش سئو مبتدی ” این کلمه نسبت به “آموزش سئو” راحت تر است و سرچ خوبی هم دارد.
یک چک لیست آماده کنید و بعد از نوشتن استراتژی نسبت به انجام استراتژی در چک لیست اقدام نمایید.
سئو تکنیکال سایت را بررسی کنید برای این کار ابزار بسیاری موجود است برای سرعت سایت از gtmetrix استفاده کنید و برای چک هاست از سرچ کنسول در قدم بعدی به کلمه مورد نظر را سرچ کنید به تایتل و متا دیسکریپشن رقبا دقت کنید برای صفحات سابت متا و تایتل جذاب و سئو شده بنویسید یعنی کلمه های مثل “حرفه ای “یا” 15 مورد حرفه ای” یا” + فیلم ” یا در تایتل به کار ببرید تا کاربر را به سمت سایت خود بکشانید.
محتوا یکی از مهم ترین دلایل رتبه در گوگل است گوگل با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی خود کاملا به کیفیت محتوا پی می برد یک محتوای با کیفیت محتوایی است که هم نکات سئو را رعایت کند و هم عمق خوبی داشته باشد.
لینک های داخلی صفحات از مهم ترین عوامل سئو هستند که با انکرتکست (در ادامه توضیح می دهیم) مناسب به صفحات دیگر متصل شوند لینک ها به طور کلی چه داخلی چه خارجی اعتبار صفحات را به یکدیگر منتقل می کنند.
وقتی لینک های داخلی را به صورت یک نقشه به صفحات هدف معطوف کردیم نیاز به اعتبار بیشتر داریم که نیاز است از صفحات خارجی استفاده کنیم رپورتاژ آگهی یکی از راه ها است و یا با استقاده از بک لینک های طبیعی مثل شبکه اجتماعی اعتبار دامنه و صفحه مورد نظر را بالا ببریم.
انکر تکست (Anchor Text) چیست؟
کلمه ای که حاوی لینک باشد را انکرتکست می گویند مثلا لینک صفحه اصلی هدر سایت کلمه صفحه اصلی انکرتکست لینک دامنه ما است کلمه کلیدی تفاوت کلمه کلیدی به کلمه ای به کلمه ای که محتوا در آن کلمه خلاصه می شود و ترافیک اصلیSERP در آن کلمه است را کلمه کلیدی می گویند مثلا در این آموزش کلمه کلیدی آموزش سئو است.
انواع انکر تکست در و کاربرد آن ها سئو
- کلمه کلیدی بلند (long tail): اصولا کلمه های بلند کار راحت تری نسبت به کلمات کوتاه دارند برای مثال خرید گوشی سامسونگ A70
- کلمه کلیدی متوسط (mid tail) : کلمه کلیدی متوسط همان طور که از اسمش پیداست در رقابت و سختی در میانه قرار دارد مثلا خرید گوشی سامسونگ
- کلمه کلیدی کوتاه (short tail) : سخت ترین نوع کلمه در سئو کلمه کوتاه است چون هر چه کلمه کوتاه تر سرچ آن کلمه بشتر می شود و رقابت هم برای رتیه در سرپ بیشتر می شود مثلا خرید گوشی
یکی از مهمترین تکنیک های سئو کلمات در همین خط گقته می شود که می توان چندین ساعت در مورد این مبحث صحبت کرد برای داشتن یک کلمه کلیدی کوتاه در SERP باید از کلمات کلیدی بلند شروع کرد در آینده یک آموزش سئو پروژه محور در این مورد ارائه می دهیم ولی با همین نکته که در خط بالا گفته شد می توانید پیشرفت بسیاری در سایت خود داشته باشید
مراحل انجام سئو
- تعیین استراتژی سئو: در هر پروژه سئو مهم ترین بخش استراتژی است اگر در ابتدای پروژه یک استراتژی مشخص داشته باشیم در ادامه گام به گام به سمت رتبه های بهتر حرکت کنیم.حالا استراتژی سئو چیست؟ استراتژی شامل تعیین بودجه اجرایی، شناسایی رقبا و تحلیل آن ها برای رقابت، تعیین بودجه جهت لینک های ورودی، بهینه سازی کد های سایت، محتوا نویسی و ابزار های لازم سئو در آن پروژه است.از دیگر موارد مهم استراتژی تقویم محتوایی است که برای نشر محتوا در نظر گرفته می شود.
- تحقیق کلمه کلیدی: ابزار های زیادی در سئو برای تحقیق کلمه کلیدی موجود است اگر ابتدای کار سئو هستید م به قول معروف مبتدی هستید از گوگل استفاده کنید کلمه را سرچ کنید کلمه های پیشنهادی گوگل را استخراج کنید در غیر اینصورت از Kwfinder و Google Keyword Planner و Keyword Tool و الکسا برای تحلیل کلمه های رقبا استفاده کنید تحقیق کلمه های کلیدی بحث بسیار مهمی در سئو است و نیار به یک آموزش جامع دارد در آینده این آموزش را در بروز آموز منتشر می کنیم.
- سئو تکنیکال: تکنیکال همانطور که در بالاتر هم گفته شد سئو تکنیکال شامل مجموعه از اقدامات جهت بهینه سازی سایت است که از جمله مهم ترین آن افزایش سرعت سایت که می توان با بهینه سازی عکس ها و کد شروع کرد و اگر لازم شد به سراغ بهبود سرویس هاست رفت.بهینه سازی کد ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد و در سایت های وردپرس با کمک افزونه های بهینه سازی عملیات بهینه سازی کد های CSS و Html را انجام داد و برای افزایش سرعت اندکس سایت مپ ایجاد کنید یکی از بهترین روش ها برای فهمیدن مشکل سایت استفاده از google insight است و همچنین Robot.txt و سایت مپ که باعث سریع تر شدن ایندکس صفحات و تفکیک صفحات می شود.
- سئو داخلی: سئو داخلی شامل موارد زیادی است یکی از موضوعات اساسی شناخت صفحات با لینک سازی داخلی است به طور مثال ما در بروز آموز برای شناخت صفحه ای آموزش سئو در صفحات دیگر بروزآموز لینک دهی کردیم تا گوگل موقع خزش صفحات با انکرتکست مناسب به صفحات ما هدف منتقل شود. سئو داخلی به مسائلی مانند کنیبالیزیشن یا خودخواری صفحات هم مربوط می شود که یک مسئله مهم است و در یک مقاله دیگر باید توضیح داده شود.
- سئو خارجی : لینک سازی خارجی یک ابزار مهم در سئو است تا گوگل اهمیت سایت ما را با سایت هایی که به آن لینک دهی کردند در نظر می گیرید به طور معمول که سئو کلاه سفید انجام دهید و در ابتدای راه گوگل مبنا بر این بوده که شکا یک مطلب مفید در سایت منتشر می کردید و سایت های دیگر از مطلب استفاده می کردند و سایت شما را به عنوان مرجع قرار می دادند و گوگل رتبه بالایی به عنوان مرجع به سایت شما اهدا می کرد اما امروزه باید لینک را خریداری کنید که به عنوان رپورتاژ در سایت های خبری معتبر به فروش می رسد و یا در سایت ها و وبلاگ های خود لینک سازی کنید یا در شبکه خصوصی خود که به PBN است لینک سازی کنید که بسیار خطرناک است و ما آن را توصیه نمی کنیم چون نیاز به تست و تجربه اساسی در زمینه لینک سازی است.
آموزش سئو محتوا
-
کلمات کلیدی در عنوان ها
کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند و باید با ابزار های که در بالاتر گفته ایم کلمات کلیدی را استخراج کرد کروالر گوگل به تایتل و متادیسکریپشن توجهی بسیار بالایی دارد و همچنین تیتر 1 و تیتر 2 و تیتر 3 (h1 h2 h3) کلمات کلیدی باید به طور کاملا طبیعی و در قالب جمله در این عناوین قرار بگیرند.
تکرار کلمات کلیدی نباید از بیشتر از 3 درصد در کل متن باشد در آپدیت های گذشته گوگل فهم گوگل از زبان پارسی افزایش یافته و محتوای مفهومی و عمیق برای گوگل مهمتر از تکرار کلمات کلیدی است.
-
کلمه کلیدی در URL
URl فارسی یا انگلیسی سوال بسیاری از افراد است بر اساس تجربه شخصی بنده هر دو برای گوگل قابل فهم هستند و تفاوت زیادی قائل نیست ولی اگر سایت برندی دارید به نظر من استفاده از URl انگلیسی یهتر است.
-
لزوم استفاده از عکس و ویدئو
آپدیت های گدشته بر لزوم استفاده از عکس و ویدئو تاکید دارد و محتواهایی که در متن خود عکس و ویدئو های بیشتر و شخصی سازی شده دارند در اولویت گوگل هستند.
الگوریتم های مهم در آموزش سئو
سیستم سرچ گوگل یک ابزار سرچ در صفحات وب است که در سال های اخیر الگوریتم های گوناگونی به سیستم خود اضافه کرده است که باعث کارایی بهتر و تقلب وبسایت ها از قوانین گوگل را دشوار تر کند در ادامه به معرفی تعدادی از الگوریتم های معروف که در آموزش سئو مهم هستند می پردازیم.
- الگوریتم پاندا: الگوریتم پاندا در سال 2011 برای شناخت محتوای کپی شده روی کار آمد الگوریتم پاندا تا قبل از سال 2021 درک خوبی از زبان فارسی نداشت اما در اوایل 2022 درک بهتری از زبان فارسی پیدا کرد.
- الگوریتم پنگوئن : الگوریتمی برای درک بک لینک ها به سایت و طی آپدیت ها در سال های اخیر لینک ها تقلبی را به خوبی تشخیص داده و از سئو کلاه سیاه را حد زیادی جلوگیری می کند.
- الگوریتم مرغ مگس خوار:کیفیت محتوا را کنترل می کند و دیگر استفاده زیاد از کلمه کلیدی منجر به رتبه گرفتن در گوگل نمی شود این الگوریتم باعث افزایش کیفیت محتوا و اهمیت محتوت در سئو شد.
سرفصل های آموزش سئو مبتدی ها
- سئو محتوایی
درک محتوا در سئو برای مبتدیان بسیار مهم است توصیه می شود سئو کار های تازه کار برای درک بهتر محتوا مقالات صفحات برتر گوگل با سختی بالا را در وب فارسی مطالعه کنند و به نوشتار تیتر بندی جزئیات توجه فرمایند.
آپدیت های اخیر میزان تاثیر ویدئو و پادکست و عکس را بسیار بالا برده است.
- سئو تکنبکال
اصلاح کد های سایت در جهت بهبود کراول صفحات و افزایش سرعت صفخات که از معیار های مهم گوگل است.
- لینک های داخلی
ارتباط صحیح بین صفحات یکی از مهم ترین موارد لینک های داخلی است انکرتکست مناسب به صفخات داخلی از صفخه های دیگر سایت یکی از مواردی است که باید رعایت شود.
- سئو خارجی
لینک های خارجی یکی از معیار های مهم الگوریتم های گوگل است که رپورتاژ هم جرو لینک های خارجی به حساب می آید.
رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ آگهی ابزاری برای معرفی محصولات یا خدمات … که به صورت یک متن در یک سایت خبری منتشر می شود ولی در سئو از رپورتاژ آگهی بیشتر برای استفاده از قدرت بک لینک سایت حبری استفاده می شود.
نگارش رپورتاژ و لینک های خروجی از مهمترین مسائل رپورتاژ است اما سایت انتشار دهتده رپورتاژ هم خیلی مهم است از لحاظ فدرت دامنه و ارتباط موضوعی سایت با سایت هدف نیز بسیار مهم است.
یکی از موارد مهم در سئو که برای مبتدیان خیلی مهم است بحث لینک سازی خارجی است به دلیل قوانین سحت گوگل در رابطه با لینک سازی های خارجی و نداشتن تجربه در تازه کاران (مبتدی ها) نیاز به شناخت لینک سازی و الگورریتم پنگوئن بسیار مهم است.
ضرورت آموزش سئو برای مبتدی ها
برترین موتورهای جستجو
اگر به همه دورههای آموزش سئو مبتدی و حرفه ای نگاه کنید، میبنید که همگی در حول محور موتور جستجوی گوگل میچرخند؛ دلیل آن هم این است که امروزه بیش از 90 درصد سرچهای دنیا در داخل موتور جستجو گوگل انجام میشود و برای همین بهتر است که وقت خودتان را در موتورهای جستجو دیگری به مانند یاندکس، بینگ، داک داک گو و … هدر ندهید.
البته به غیر از گوگل، موتور جستجو بینگ نیز دارای کاربران زیادی است؛ در ادامه قصد داریم تا شما را با موتورهای جستجو گوگل و بینگ آشنا کنیم…
موتور جستجوی گوگل
موتور جستجوی گوگل – آموزش سئو مبتدی
موتور جستجوی گوگل – آموزش سئو مقدماتی
فکر نمیکنم که موتور جستجوی گوگل نیاز به معرفی داشته باشد؛ برترین و بهترین موتور جستجوی جهان که هیچ رقیبی را در جلوی خودش نمیبیند و همه رقبایش با فاصله بسیار زیادی، در پشت سرش قرار دارند.
همانطور که در بالا هم گفتیم، در تمامی دورههای آموزش سئو، همه اساتید، سئو را با استفاده از گوگل به شما آموزش میدهند؛ حتی بسیاری از متخصصان هم فقط سعی میکنند تا سایت را برای موتور جستجوی گوگل بهینه کنند.
البته گوگل دارای بهترین فاکتورهای رتبه بندی است؛ به طوریکه که بقیه موتورهای جستجو هم از فاکتورهای گوگل الهام گرفتند؛ یعنی اگر شما سایت خودتان را برای موتور جستجو گوگل بهینه کرده باشید، قطعا برای موتورهای جستجو دیگر هم بهینه میشوید.
همانطور که در معرفی موتور جستجوی گوگل هم گفتیم، موتور جستجوی بینگ Bing یکی از رقبای گوگل به شمار میرود که فاصله زیادی تا موتور جستجوی گوگل دارد؛ موتور جستجوی بینگ توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده که موتور جستجوی پیشفرض مرورگر اینترنت اکسپلور و Edge به شمار میرود.
همین موضوع باعث شده تا تعداد قابل توجهی، بینگ را به عنوان موتور جستجوی مدنظر خودشان برای سرچ انتخاب کنند. دقیقا به دلیل اینکه اکثر متخصصان سئو، گوگل را برای سئو کردن سایتشان در نظر گرفتند، باعث شده تا عرصه رقابت در موتور جستجو بینگ، بسیار آسانتر از گوگل شود.
به همین جهت، متخصصان زیادی در کنار گوگل، سایت خودشان را برای موتور جستجو بینگ نیز بهینه کردند. البته بهینه کردن برای موتورهای جستجو، بیشتر از همه بدرد سایتهای نوپا و ضعیف میخورد و از آنجایی که کاربران کمی از موتور جستجو بینگ استفاده میکنند، نمیتواند گزینه مناسبی برای سایتهای قدرتمند باشد.
هدف از بهینه سازی سایت چیست؟ چرا باید سایتمان را به رتبه های برتر گوگل بیاوریم؟
رایجترین سوالاتی که درباره آموزش سئو پرسیده میشود این است که اصلا چرا باید وقت خودمان را برای آموزش سئو سایت رایگان بگذرانیم و یا اینکه چرا باید هزینههای زیادی را برای دورههای آموزش 0 تا 100 سئو بپردازیم؟ یا مگر سئو و مراحل بهینه سایت سازی چقدر میتواند تاثیرگذار باشد؟ و سوالاتی از این قبیل!
درواقع بسیاری از افراد ترجیح میدهند که به جای سئو، از مراحل تبلیغ استفاده کنند و با استفاده از تبلیغ، محصولات خودشان را به فروش برسانند. البته درست است که شما با استفاده از تبلیغ میتوانند به فروش برسید؛ ولی شما باید یک قانون را در کسب و کار به ذهن خودتان بسپارید و آن هم این است که سود بالا در کم کردن هزینههای اضافی است!
چون شما با نصف هزینههای تبلیغ، میتوانید سایت خودتان را سئو کنید و بازدیدهای ارگانیک را به دست بیاورید. البته یادتان باشد که اگر شما یک برنامه بلند مدت برای سایت خودتان دارید، باید حتما در کنار سئو از روشهای تبلیغات هم استفاده کنید؛ ولی در مقایسه تبلیغات و سئو، قطعا میتوان گفت که سئو گزینه بهتری است.
چون برای مثال فرض کنید که بنر سایت شما به مدت یک ماه در یکی از سایتها وجود دارد؛ خوب بعد از یک ماه چطور؟ شما دوباره و مجددا باید هزینههایی را پرداخت کنید تا دوباره اشتراک تبلیغاتی شما در آن سایت، به مدت یک ماه دیگر تمدید شود و این روند برای همیشه ادامه دارد.
ولی در صورت استفاده از سئو، شما میتوانید با هزینههای کمتر، سایت خودتان را به رتبههای بالاتر گوگل برسانید که درنتیجه با افزایش بازدید و افزایش فروش همراه میشوید. اگر میخواهید بدانید که سئو میتواند چه مقدار سودی را به کسب و کار شما ارسال کند، بهتر است که مثالی که در بالاتر زدیم را مطالعه کنید.
متن 2 هزار کلمه ای در مورد آموزش سئو برای افراد مبتدی بنویس
آموزش سئو برای افراد مبتدی
در دنیای امروز، برای همه کسب و کارهای آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مهم است. با استفاده از تکنیکهای مناسب سئو، می توانید بهبود در جستجوهای گوگل کسب کرده و سطح بازدیدکنندگان و در نهایت مشتریان خود را افزایش دهید. اگر شما از افرادی هستید که به تازگی با مفهوم سئو آشنا شدهاند، در ادامه یادگیری تکنیک های اصلی سئو را در اختیار شما قرار میدهیم.
تحقیقات کلمات کلیدی:
تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب، یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی سایت است. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Google Keyword Planner و Ahrefs، می توانید کلمات کلیدی مناسب برای صفحات خود پیدا کنید.
بهینه سازی عنوان صفحات:
عنوان صفحات شما باید شامل کلمات کلیدی باشد و برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو جذاب باشد. به عنوان مثال، به جای استفاده از عنوان “صفحه اصلی”، از “بهترین خدمات طراحی وب سایت” استفاده کنید.
بهبود محتوای صفحات:
محتوای متنی صفحات شما باید شامل کلمات کلیدی باشد و از محتوای کپی شده خودداری کنید. برای بهبود محتوای صفحات، باید محتوای مرتبط، خواندنی و ارزشمند ارائه دهید.
بهبود متا توضیحات صفحات:
متا توضیحات، توضیحی کوتاه در مورد محتوای صفحات شما هستند. باید متا توضیحات شما شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و برای باز
دیدکنندگان و موتورهای جستجو جذاب باشد. از این توضیحات برای جذب کاربران به سایت خود استفاده کنید.
بهبود سرعت بارگیری صفحات:
سرعت بارگیری صفحات شما باید بهینه باشد و زمان بارگیری صفحات شما باید حداقل باشد. برای این منظور، می توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix و Pingdom استفاده کنید تا مشکلات سرعت بارگیری صفحات شما را تشخیص دهید.
بهینه سازی تصاویر:
تصاویر شما باید بهینه باشند و حجم آنها باید کم باشد. برای این منظور، می توانید از فرمتهایی مانند JPEG و PNG استفاده کنید و از ابزارهایی مانند Adobe Photoshop برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.
استفاده از لینک های داخلی:
لینکهای داخلی، لینکهایی هستند که از یک صفحه به صفحات دیگر درون سایت شما ارجاع می دهند. استفاده از لینکهای داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را بهتر شناسایی کنند و برای کاربران نیز دسترسی به صفحات دیگر را راحت تر می کند.
بهینه سازی لینک های خارجی:
لینکهای خارجی، لینکهایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت شما ارجاع می دهند. لینکهای خارجی با کیفیت، به سئو سایت شما کمک می کند. برای این منظور، می توانید با سایتهای دیگر در صنعت خود تبادل لینک کنید و همچنین در فضای آنلاین فعالیت کنید تا لینک های خارجی کیفیت بالا به سایت شما ارجاع داده شود.
استفاده از شبکه های اجتماعی:
استفاده از شبک
استفاده از شبکه های اجتماعی:
استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند برای بهبود سئو سایت شما مفید باشد. با ایجاد حساب کاربری در شبکههای اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتوای خود، شانس اینکه لینکهای خارجی به سایت شما ارجاع داده شوند بالا میرود. همچنین، با این کار به کاربران این امکان داده میشود تا محتوای شما را به راحتی به اشتراک بگذارند.
بهینه سازی موبایل:
بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل، امروزه بسیار مهم است. بنابراین، سایت شما باید به طور کامل قابل دسترسی برای کاربران موبایل باشد و روی یک طراحی ریسپانسیو کارآمد تمرکز داشته باشید. اگر سایت شما روی دستگاه های موبایل به درستی بارگیری نشود، احتمالاً کاربران آن را ترک خواهند کرد و این ممکن است منجر به کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود.
در نهایت، آموزش سئو میتواند برای افرادی که در حوزه طراحی وب و بازاریابی دیجیتال فعالیت میکنند، بسیار مفید باشد. اما مطمئن باشید که همیشه باید بهترین محتوا و تجربه کاربری را برای کاربران خود ارائه دهید. هدف اصلی شما باید بهبود تجربه کاربری باشد و در پی آن بهبود سئو سایت شما قرار گیرد.
استفاده از عناوین و توضیحات مناسب:
استفاده از عناوین و توضیحات مناسب در هر صفحه وب اهمیت بسیاری دارد. عناوین صفحات شما باید شامل کلمات کلیدی مرتبط با صفحه باشد و توضیحات باید برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب باشد. همچنین، توصیه میشود تا طول عنوان صفحه کمتر از 70 کاراکتر باشد و توضیحات صفحه حداکثر 155 کاراکتر باشد.
استفاده از تصاویر مناسب:
استفاده از تصاویر مناسب در صفحات وب بسیار مهم است. تصاویر میتوانند محتوای شما را جذاب کنند و باعث شوند کاربران بیشتری به سایت شما بازدید کنند. اما از اینکه تصاویر بیشترین حجم فایل را در صفحات وب دارند، برای کاربرانی که از دستگاههای با سرعت اینترنت پایین استفاده میکنند، پیشی گرفته نشود. به همین دلیل، توصیه میشود تا اندازه تصاویر را کوچک کنید و از فرمتهای مناسبی مانند JPEG و PNG استفاده کنید.
ارائه محتوای با کیفیت:
از آنجا که محتوا به عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو شناخته میشود، باید اطمینان حاصل شود که محتوای سایت شما با کیفیت بالا است. محتوای با کیفیت، به معنی محتوایی است که مخاطبان و کاربران میتوانند به آن اعتماد کنند و محتوای مفید و کاربردی برای آنها فراهم میکند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما مطابق با نیاز و علاقه مخاطبان است و به طور منظم
بهینهسازی ساختار وبسایت: ساختار وبسایت شما باید ساده و قابل فهم باشد تا کاربران به راحتی به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنند. همچنین، باید از فرمتهایی مانند HTML استفاده کرده و بهینهسازی کدهای وبسایت خود را انجام دهید.
ایجاد لینکهای خارجی: لینکهای خارجی به وبسایت شما کمک میکنند تا رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. برای ایجاد لینکهای خارجی، میتوانید با سایر وبسایتها و وبلاگهای مرتبط با نیش خود تبادل لینک انجام دهید.
مانیتورینگ وبسایت: برای بهینهسازی وبسایت خود باید به صورت دورهای وبسایت خود را مانیتور کنید و هرگونه مشکلی که در وبسایت شما وجود دارد را برطرف کنید. همچنین، باید مانیتورینگ رتبه وبسایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو را نیز انجام دهید.
یادگیری مداوم: سئو یک فرایند پویا است و همیشه در حال تغییر است. برای اینکه بتوانید رتبه بالایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشید، باید به صورت مداوم یادگیری و پیشرفت کنید و با روشهای جدید سئو آشنا شوید.
در کل، یادگیری سئو یک فرایند طولانی و پیچیده است که نیاز به پیشرفت مداوم دارد. با انجام مراحل ابتدایی یادگیری سئو و بهبود محتوای وبسایت خود، میتوانید رتبه بالایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشید و
ایجاد لینکهای داخلی:
ایجاد لینکهای داخلی به بخشهای مختلف سایت شما، اهمیت بسیاری در سئو دارد. لینکهای داخلی به شما کمک میکنند که محتوایتان را به طور بهتری سازماندهی کنید و به موتورهای جستجو نشان دهید که کدام بخشهای سایت شما مهمتر هستند. بنابراین، در هر صفحه، لینک به بخشهای مرتبط با آن صفحه را ایجاد کنید.
بهینهسازی سایت برای دستگاههای موبایل:
با توجه به رشد روز افزون کاربران اینترنت از دستگاههای هوشمند، بهینهسازی سایت شما برای دستگاههای موبایل اهمیت بسیاری دارد. بنابراین، سایت شما باید به طور کامل قابل دسترسی برای کاربران دستگاههای همراه باشد و از طریق آنها به راحتی قابل مشاهده و استفاده باشد.
استفاده از روشهای محتوایی متنوع:
برای جلب توجه کاربران و جلوگیری از خستگی آنها، بهتر است از روشهای محتوایی متنوع استفاده کنید. برای مثال، محتوای شما میتواند شامل متن، تصاویر، ویدئوها، نمودارها و جداول باشد.
استفاده از شبکههای اجتماعی:
استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند به شما در جذب ترافیک وب بیشتر کمک کند. با ایجاد پروفایلهای شبکههای اجتماعی برای کسب و کار خود و انتشار محتوای مرتبط در آنها، میتوانید بیشترین بهره را از شبکههای اجتماعی ببرید.
18ارزیابی عملکرد سایت:
برای اطمینان از عملکرد بهینه سایت شما، باید عملکرد آن را ارزیابی کنید. بررسی سرعت بارگذاری صفحات، پیوستگی لینکها، قابلیتهای موبایل، نوع و کیفیت محتوای منتشر شده و سایر عواملی که بر عملکرد سایت شما تأثیر میگذارند، باید به دورهای انجام شود.
ارتباط با مخاطبین و بازدیدکنندگان:
برقراری ارتباط موثر با بازدیدکنندگان سایت و مخاطبین به شما کمک میکند تا از نظر سئو بهبود یابید. برای مثال، با برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت و پاسخگویی به سوالات آنها، میتوانید رابطه ای موثر با آنها برقرار کنید و بهترین تجربه ممکن را برای آنها فراهم کنید.
بهروزرسانی مداوم محتوا:
بهروزرسانی مداوم محتوای سایت شما، میتواند به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. همچنین، با بهروزرسانی محتوای سایت، میتوانید ترافیک وب را افزایش داده و رتبه سایت خود را در مقابل رقبای خود افزایش دهید.
در نهایت، باید توجه داشت که سئو یک فرایند مستمر و پویاست و نیازمند پیگیری مداوم است. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتمهای موتورهای جستجو و تغییر نیازهای کاربران، باید سایت خود را بهروزرسانی کنید و با پویا شدن سئو، میتوانید رتبه و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
استفاده از ابزارهای سئو:
برای بهبود سئو سایت خود، میتوانید از ابزارهای سئو استفاده کنید. این ابزارها میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید و به یافتن کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت و بهینهسازی تگهای متا و هدینگ کمک کنند.
انجام کارهای پیشفرض سئو:
بعضی از کارهای پیشفرض سئو میتوانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیجه را از سایت خود بگیرید. این شامل تغییر URLها به شکل قابل خواندن برای انسان، استفاده از تگهای alt در تصاویر، بهینهسازی تگهای متا و هدینگ و سایر عواملی میشود که بهبود سئو سایت شما را در بر دارند.
پیگیری رقبا:
پیگیری رقبا و کسب اطلاعات درباره روشهای سئویی که آنها استفاده میکنند، میتواند به شما کمک کند تا راههای بهتری برای بهبود سئو سایت خود پیدا کنید. همچنین، با شناخت بهتر رقبا و نیازهای کاربران، میتوانید به بهترین شکل محتوای خود را بهینه کرده و با جذب ترافیک بیشتر، رتبه سایت خود را افزایش دهید.
استفاده از محتوای اصیل و ارزشمند:
استفاده از محتوای اصیل و ارزشمند، میتواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را در سئو بگیرید. محتوای خود را در قالب مقالات، ویدیوها، نرمافزارها و سایر رسانهها منتشر کنید و از کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود استفاده کنید تا سایت شما به
بهترین شکل در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.
بکلینکهای کیفیتبالا:
یکی از روشهای مهم برای بهبود سئو سایت، استفاده از بکلینکهای کیفیتبالا میباشد. بکلینکها به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما ارجاع میدهند. با افزایش تعداد بکلینکهای کیفیتبالا به سایت شما، احتمال رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل افزایش مییابد. اما حتما باید توجه داشته باشید که به دنبال به دست آوردن بکلینکهای کیفیتبالا باشید، نه لینکهای ناکیفیت.
بهروزرسانی منظم محتوا:
بهروزرسانی منظم محتوای سایت شما، میتواند به شما کمک کند تا جذب ترافیک بیشتری کرده و سئو سایت خود را بهبود ببخشید. با بهروزرسانی منظم محتوای سایت، به گوگل و سایر موتورهای جستجو، اطلاع میدهید که سایت شما بروز و فعال است و در نتیجه، احتمال رتبهبندی بهتر در نتایج جستجوی گوگل افزایش مییابد.
استفاده از شبکههای اجتماعی:
استفاده از شبکههای اجتماعی، میتواند به شما کمک کند تا به جمع مشتریان خود بپیوندید و بهبود سئو سایت خود را دستیابی کنید. با به اشتراک گذاشتن محتوای سایت خود در شبکههای اجتماعی، احتمال بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و در نتیجه رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد.
بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟
سئو را از کجا شروع کنیم؟ این سوال یکی دیگر از رایجترین سوالات مربوط به آموزش سئو است.
در ابتدا پیشنهاد میشود که دورههای یادگیری سئو مقدماتی را دنبال کنید که برای شروع هم میتوانید از منابع رایگان به مانند آموزش سئو رایگان که در سطح اینترنت وجود دارد استفاده کنید. سعی کنید که به خوبی با اصطلاحات و کلیت سئو آشنا شوید.
یادگیری سئو (SEO) به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو برای وبسایت شما است تا در نتیجه جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل، بالاترین رتبه را داشته باشید. در ادامه، مراحل ابتدایی برای یادگیری سئو را برای شما توضیح میدهیم:
درک مفهوم سئو: قبل از شروع به یادگیری سئو، باید با مفهوم آن آشنا شوید. سئو به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که با استفاده از آنها وبسایت شما را بهینهسازی کرده و در نتیجه بالاترین رتبه در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بدست آورید.
مطالعه در مورد کلمات کلیدی: کلمات کلیدی (keywords) موضوعاتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو جستجو میکنند. برای بهینهسازی وبسایت خود باید با کلمات کلیدی مرتبط با نیش خود آشنا شوید و در محتوای خود از آنها استفاده کنید.
بهینهسازی محتوا: محتوای وبسایت شما باید با کلمات کلیدی مرتبط با نیش خود بهینهسازی شود. برای این کار، باید محتوای خود را بهبود بخشید و به نحوی بهینهسازی کنید که کاربران به راحتی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.
بهینهسازی عناوین و توضیحات صفحات: عناوین (title) و توضیحات (description) صفحات وبسایت شما باید به گونهای باشند که کاربران را به خود جذب کنند و با استفاده از کلمات کلیدی، جستجوهای کاربران را برای وبسایت شما جذب کنندمعمولا در دورههای میندی ، یک بخشی را هم برای طراحی سایت در نظر میگیرند و مراحل طراحی سایت بدون کدنویسی را به شما آموزش میدهند؛ سعی کنید که حتما یک سایتی را برای خودتان طراحی کنید و تمامی آموزشهایی که چه در دورههای مقدماتی و چه در دورههای پیشرفته به شما گفته میشود را به طور عملی، انجام دهید تا به خوبی بتوانید آنها را درک کنید.
حالا بعد از اینکه دورههای مقدماتی را گذراندید، سعی کنید که یک دوره خوب و جامع آموزش سئو حرفه ای را خریداری کنید و به مانند دورههای مقدماتی، همه قسمتهای آنها را مشاهده کنید و تمامی مراحل را به صورت عملی و در سایت تستی که برای خودتان راه اندازی کردید، پیاده سازی کنید.
یادتان باشد که مراحل یادگیری سئو را نباید زیاد طول بدهید و سعی کنید که حداکثر سعی و تلاش خودتان را انجام دهید تا در سریعترین زمان ممکن، آموزشهای مقدماتی و حرفه ای سئو را تمام کنید.
حالا بعد از گذراندن دورههای مقدماتی و حرفه ای، باید دست به کار شده و یک دوره کارآموزی را بگذرانید. در دورههای کارآموزی، شما خودتان میتوانید به کمک پروژههایی که به واسطه شرکت سئو و طراحی
سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، مجموعهای از روشها و تکنیکهایی است که با استفاده از آنها میتوانید رتبه ویدیوها و وبسایتها در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجوی مانند گوگل افزایش دهید. در اینجا، به طور خلاصه برخی از مفاهیم و روشهای اصلی سئو برای مبتدیان را توضیح میدهیم:
کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه از وبسایت شما امری بسیار مهم است. کلمات کلیدی باید مرتبط با محتوای صفحه باشند و تعداد استفاده از آنها در محتوا باید مناسب باشد. همچنین، باید به کلمات کلیدی در عنوان صفحه، URL و توضیحات متا توجه کنید.
محتوا: محتوای با کیفیت و مفید برای کاربران بسیار مهم است. سعی کنید محتوای خوبی با عنوان های جذاب و جذاب ارائه دهید. همچنین، توجه کنید که محتوا بهینه شده برای کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.
ساختار صفحه: ساختار درست صفحه وب نیز از جمله عنوانهای سربرگ (H1، H2 و غیره)، استفاده از فرمتهای تگها، استفاده از لینکهای داخلی و برونی، و استفاده از فرمتهای عنوان (bold، italic و غیره) شامل مواردی است که میتواند به رتبهبندی شما در موتورهای جستجو کمک کند.
لینک سازی: لینکهای داخلی و برونی به وبسایت شما میتواند به بهبود سئو کمک کند. سعی کنید به صورت معقول لینکهای داخلی بین صفحات وبسایت ایجاد کنید و به صفحات معتبر برونی لینک دهید. همچنین، سعی کنید لینکهای وبسایت خود را در وبسایتها و وبلاگهای مرتبط با صنعت خود قرار دهید.
بهینهسازی تصاویر: هنگام استفاده از تصاویر در وبسایت، بهینهسازی آنها برای سئو اهمیت دارد. استفاده از نام فایل مناسب، استفاده از متن جایگزین (ALT text) با کلمات کلیدی مرتبط و کاهش اندازه فایل تصویر از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.
سرعت بارگیری: سرعت بارگیری صفحات وب از جمله عامل مهمی است که موتورهای جستجو در رتبهبندی در نظر میگیرند. برای بهبود سرعت بارگیری، میتوانید از فشردهسازی فایلها، بهینهسازی کد و استفاده از سرویسهای شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید.
ارتباطات اجتماعی: فعالیت در شبکههای اجتماعی و جذب بیشترین تعامل امکانپذیر با کاربران نیز میتواند در بهبود سئو کمک کند. ایجاد محتوای جذاب و به اشتراک گذاری آن در شبکههای اجتماعی میتواند به جلب توجه وبسایت شما کمک کند.
نظارت و بهبود: پس از انجام فعالیتهای سئو، مهم است که با استفاده از ابزارهای تحلیل وب مثل گوگل آنالیتیکس، رتبه و ترافیک وبسایت خود را نظارت کنید. با بررسی و تحلیل نتایج، میتوانید تغییرات لازم را برای بهبود سئو اعمال کنید.
نکات فوق تنها یک مقدمه برای مفاهیم سئو برای مبتدیان است. سئو یک حوزه پیچیده و پویا است و همیشه در حال تغییر است. برای بهتر شدن در سئو، پیشنهاد میشود منابع آموزشی معتبر را مطالعه کنید و با رویکردهای جدید و روشهای بهینهسازی آشنا شوید.
سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است
اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، رشد ارگانیک آرزوی تمامی کسبوکارها است؛ اما شرکتهای مطرحی مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشتهاند. آنها با اهمیت دادن به تجربه کاربری به جایگاه کنونی خود دست یافتهاند. گوگل نیز به مرور زمان، معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق بازخوردهای کاربران تشخیص داده و آنها را از مهمترین عوامل امتیازدهی به سایتها قرار داده است. به عنوان مثال، کافی است به صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه، پاسخ مطلوب کاربر را به او میدهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب کرده و وارد سایت میشود. در واقع، هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینهسازی یک سایت، آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه میخواهند دست یابند.
اهمیت سئو
سئوی محلی به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است
به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط را تعیین میکند. سئوی محلی، بهینهسازی سایت برای محدودهای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحتتری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد میکنند و شما را یک گام به معامله نزدیکتر میسازند. متخصصان حرفهای سئو، این کار را با بهینهکردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقلقولهای رایج آن بخش انجام میدهند. راهاندازی شبکههای اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط نیز از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و دیگر سایتها مانند Yelp، Home Advisor تاثیر زیادی دارد.
سئو در چرخه خرید تاثیر دارد
بیتردید از مهمترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و بررسی است. بنابراین، استفاده هوشمندانه صاحبان کسبوکارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسهکننده و مطمئن، به موفقیت شما کمک میکند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکانهای مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات، اثربخشی خود را بیش از همه در سئوی محلی نشان میدهد.
روشهای سئو همیشه بهروز میشود
یکی از مهمترین ویژگیهای سئو این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر میپذیرد؛ بنابراین، صاحبان سایتها و کسبوکارها باید اقدامات بهینهسازی سایت را همواره ارزیابی کنند. نباید فراموش کنید که حالا که دنیای جستجو در اختیار گوگل است، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر میدهد؛ بنابراین نظارت مستمر برای رقابت موثر ضروری است. تغییرات عمده در الگوریتمهای بازدید از سایت و فروش را همیشه بررسی کنید. همه میدانیم که گوگل سالانه الگوریتمهای خود را تغییر میدهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست میدهید.
داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب است
محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب میشود. حفظ رتبه خوب بهینهسازی سایت با درک محیط جهانی وب، همبستگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیکهای شرکتهای تجاری و رقبای محلی، میتوانید خدمات سئو را بهروز و بهینهتر اجرا کنید.
الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل مجموعهای از قوانین و فرایندهایی هستند که توسط گوگل برای ترتیب دادن صفحات وب در نتایج جستجو استفاده میشود. این الگوریتمها برای ارائه نتایج مناسب، دقیق و کاربردی به کاربران، بر اساس مجموعهای از عوامل و معیارها عمل میکنند. در ادامه، به برخی از مهمترین الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل اشاره خواهیم کرد:
الگوریتم پاندا (Panda): این الگوریتم برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده میشود. این الگوریتم سعی میکند صفحات وبی را که محتوای کمکیفیت، تکراری یا کپی شده دارند، شناسایی کند و در رتبهبندی نتایج جستجو به آنها اهمیت کمتری بدهد.
الگوریتم پنگوئن (Penguin): این الگوریتم برای مبارزه با استفاده نامناسب از تکنیکهای بدون اخلاقی سئو، مانند لینکهای غیرطبیعی، استفاده میشود. هدف این الگوریتم، بهبود کیفیت لینکهای وبسایتها و جلوگیری از تلاشهای مصنوعی برای افزایش رتبه در نتایج جستجو است.
الگوریتم همکار یا همخوانی (Hummingbird): این الگوریتم بر اساس مفهوم و همخوانی کلمات کلیدی عمل میکند. هدف آن، درک بهتر مفهوم جستجوی کاربران و ارائه نتایجی که با مفهوم و معنی پرسش مطابقت دارند، است.
الگوریتم کلبه کهنه (Old RankBrain): این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی عمل میکند و برای درک بهتر مفهوم متنهای جستجو استفاده میشود. RankBrain توانایی یادگیری و تفسیر اطلاعات جدید را دارد و بهبودی در تطبیق نتایج جستجو با نیازهای کاربران ایجاد میکند.
همچنین، گوگل به صورت مداوم الگوریتمهای جدیدی را معرفی میکند و الگوریتمهای قدیمی را بهبود میبخشد تا کاربران تجربه بهتری در استفاده از موتور جستجوی گوگل داشته باشند.